Snel inwerken van dataspecialisten

(zodat jij eindelijk kan managen in plaats van recruiten)

Voel je je meer recruiter dan manager?
Je bent manager Marketing Intelligence, maar voelt je meer recruiter dan manager. Het grootste gedeelte van je tijd ben je bezig met het vinden van goede en ervaren dataspecialisten. Wervingsbureaus sturen de een na de andere cv, maar de meeste kandidaten zijn niet geschikt.

De afdeling is onderbezet. Nieuwe medewerkers worden in het diepe gegooid want er is geen tijd om de jonkies goed in te werken. Daarom duurt het lang voordat de nieuwe mensen op snelheid zijn. Ze profiteren niet van de kennis van de meer ervaren medewerkers en maken veel fouten. Het herstellen van die fouten kost tijd en geld en is slecht voor het imago van de afdeling.

Er wordt veel gemopperd op de afdeling, maar ook over de afdeling. ’s Nachts ligt je wakker, want je medewerkers zijn ontevreden en als die, vanwege onvrede, vertrekken is alle kennis weg.

En hoe houd je de marketing afdeling, waar je veel mee samenwerkt, tevreden? Die mopperen dat jullie nooit tijd hebben voor goede analyses en dat de nieuwe mensen zo veel fouten maken.

Alles uit de database halen wat er in zit
Wat je veel liever wil doen dan recruiter zijn is bezig zijn met het verder laten groeien van de afdeling. Mooie analyses, mooie testopzetten, leren van de campagnes, slimme dingen doen met data en een voorbeeld zijn voor marketing. Je wil alles uit de database halen wat er in zit. Als je marketing meer factbased maakt wordt echt klantgedrag leidend en niet het onderbuikgevoel van de marketeer. Op die manier wordt de klant beter begrepen en kan hij op het juiste moment met de juiste boodschap via het juiste kanaal geholpen worden. Dit leidt weer tot tevreden klanten en aan tevreden klanten kun je geld verdienen. Ja dat is wat je wilt, steeds weer een stapje verder in digitalisering en steeds klantgerichter waardoor je met je afdeling in een flow komt, een positieve flow.
 
 “Dat Hendrika behalve analist ook een uitstekende coach is bleef niet onopgemerkt bij anderen binnen het bedrijf. Al gauw vroegen leidinggevenden van andere teams haar om ook hun nieuwe analisten op te leiden”

De basis op orde
Om te groeien met de afdeling moet de basis op orde zijn. Voldoende, gemotiveerd en goed opgeleid personeel.

Hoe doe je dat?
Met een Databootcamp breng je de basis op orde. Een databootcamp is een goed doordacht inwerkprogramma om mensen snel productief te maken. Zo kost het inwerken van nieuwe mensen niet veel tijd en gaat kennis niet verloren. Juist in de huidige arbeidsmarkt waarbij dataspecialisten makkelijk van baan kunnen wisselen is het heel belangrijk dat medewerker snel productief zijn.

Hiervoor heb je iemand nodig die jouw nieuwe mensen in korte tijd goed kan inwerken zonder dat het ten koste gaat van de capaciteit van je ervaren krachten. Dan worden de ervaren medewerkers ontlast en is er tijd voor die leuke analyses en de groei van de afdeling.

“Ze is aangenaam en leuk om mee te werken. Een geweldige coach voor jonge beginnende analisten en een geweldige teamplayer”

De basis snel op orde krijgen en houden: het is mogelijk
De Databootcamp is een specialistenopleiding op maat voor jouw bedrijf waarbij nieuwe dataspecialisten in 1 maand alle belangrijke vaardigheden leren om het werk goed uit te voeren:

  • Een professioneel inwerkprogramma op maat voor jouw bedrijf
  • Waarbij nieuwe medewerkers snel productief zijn
  • Waarbij kennis behouden wordt
  • En het werk van dataspecialisten interessanter wordt
  • Zodat medewerkers meer plezier hebben in hun werk
  • Je bedrijf snel kan groeien door Marketing Intelligence
  • Je huidige medewerkers ontlast worden
  • Je sneller mensen kunt aannemen
  • Waar je als manager weinig omkijken hebt naar het goed inwerken van medewerkers
  • En jouw bedrijf een interessante werkgever wordt voor dataspecialisten

Wat krijg je?
Door je medewerker een Databootcamp te laten doen krijg je een specialist die het volgende kan:

  • campagnes bouwen in de systemen die in jouw bedrijf gebruikt worden
  • queries maken in de systemen die in jouw bedrijf gebruikt worden
  • werken met de data en tabellen waarmee in jouw bedrijf gewerkt wordt
  • werken volgens de procedures van jouw bedrijf
  • goede intakes te doen
  • netjes documenteren
  • je medewerker mag onbeperkt vragen stellen aan een senior dataspecialist en krijgt persoonlijke coaching
  • je medewerker krijgt persoonlijke oefeningen gemaakt voor de systemen en de data waarmee jouw bedrijf werkt

“Ze gebruikt haar communicatie-, analyse- en sociale vaardigheden effectief om ervoor te zorgen dat het werk wordt gedaan”

Wie ben ik?
Ik ben Hendrika Keijzer en ik ben dol op (grote) databases.

Al meer dan 20 jaar help ik bedrijven om uit een grote hoeveelheid data juist die informatie te halen die relevant is. Ik heb met grote databases van grote bedrijven gewerkt zoals: ING, Achmea, T-Mobile, ABN AMRO, ThiemeMeulenhoff.  Sinds 2014 heb ik mijn eigen bedrijf: Data-smart.

Als ervaren dataspecialist weet ik hoe lastig het is om aan goede databasespecialisten te komen en om ze ingewerkt te krijgen voor specifiek jouw bedrijf. Ik heb bij veel bedrijven gezien dat ze hiermee worstelen. Ik help bedrijven om dit anders te doen.

Ik weet precies wat de kenmerken zijn van de grote databases en ik kan medewerkers in korte tijd opleiden zodat ze snel aan het werk kunnen zonder dat je vaste medewerkers of je management daar heel veel tijd mee kwijt is.

“Een oprechte, authentieke en uitgesproken vrouw met een ongelooflijke dosis inhoud!”

Investering
Een Databootcamp is een investering in opleidingskosten die de inwerktijd van de medewerker enorm versnelt. Stel je eens voor hoe lekker het zou zijn als die nieuwe medewerker binnen 2 maanden al die behoorlijk complexe analyses kan doen zonder dat je vaste krachten het er druk mee hebben. Je klanten zullen verrast zijn doordat jij gebruik kan maken van die oneindig grote hoeveelheid intelligentie in je database.

Wil je graag je databasemedewerkers door mij laten opleiden? Maak dan een afspraak.

Samen kijken we dan naar jouw databases en jouw organisatie en hoe we het opleidingsplan specifiek maken voor jouw situatie.

Maak een afspraak

 

PS: Het lijkt me superleuk om je te helpen om jouw afdeling weer in een heerlijke flow te brengen. Ik weet zeker dat ik je kan helpen.